0

Jaga la pertuturan mu..

Share
"Perkataan yang lemah lembut itu melembutkan hati yang lebih keras dari batu batu dan perkataan yang kasar akan mengasarkan hati yang lebih halus dari sutera"
0

smile (1)

Share
-Today, give a stranger one of your smiles. It might be the only sunshine he sees all day. ~Quoted in P.S. I Love You, compiled by H. Jackson Brown, Jr.

-People seldom notice old clothes if you wear a big smile. ~Lee Mildon

-Smile. Have you ever noticed how easily puppies make human friends? Yet all they do is wag their tails and fall over. ~Walter Anderson, The Confidence Course, 1997

-Start every day with a smile and get it over with. ~W.C. Fields

-A smile is an inexpensive way to change your looks. ~Charles Gordy

-The robbed that smiles, steals something from the thief. ~William Shakespeare, Othello

-If you smile when no one else is around, you really mean it. ~Andy Rooney


0

Harapan & Kecewa

Share
"Rasa kecewa itu terhasil hanya bila wujudnya harapan.."

Tidak semua benda yang kita harapkan akan tercapai..ada yang gagal diperolehi & setiap kali itu lah rasa kecewa itu akan wujud..

-mello
1

Antara bisnes & temujanji dengan kekasih

Share
Semalam borak dengan member,katanya nak ke Melaka,ada bisnes.Jadi aku cakap betul ke pegi sebab bisnes? Ke nak dating ngan awek? Jadi dia cakap,

"Bisnes tu duit masuk & dating tu duit keluar.."

yang mana lebih baik? Aku diam.

+credit to bond
7

cinta (1)

Share
Cinta tidak pernah meminta, ia sentiasa memberi, cinta membawa penderitaan, tetapi tidak pernah berdendam, tak pernah membalas dendam. Di mana ada cinta di situ ada kehidupan; manakala kebencian membawa kepada kemusnahan.
~ Mahatma Ghandi


Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”

Jika kita mencintai seseorang, kita akan sentiasa mendoakannya walaupun dia tidak berada disisi kita.

Perasaan cinta itu dimulai dari mata, sedangkan rasa suka dimulai dari telinga. Jadi jika kamu mahu berhenti menyukai seseorang, cukup dengan menutup telinga. Tapi apabila kamu cuba menutup mata mu dari orang yang kamu cintai, cinta itu berubah menjadi titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam jarak waktu yang cukup lama.
0

berat mata memandang,berat lagi bahu memikul

Share
"seseorang takkan mengerti kesusahan orang lain melainkan dia sendiri berada di tempat orang tersebut.."


-mello

3

Ada apa dengan mello says?

Share
Hari ini tanggal 18 Ogos 2010, blog mello says (http://melloncholic.blogspot.com/) dengan rasminya dilancarkan. Blog ini adalah projek sampingan mello, admin kepada blog induk iaitu mello's (http://www.mushmello.com/).

Apakah mello says?

Maknanya kata-kata yang ingin disampaikan mello. Apa yang akan di isi & terkandung di dalam blog ini adalah berkenaan kata-kata hikmah,quote,puisi,sajak,tafsir Al-Quran, maksud hadis, lirik, kata-kata pujangga dan lain-lain kata-kata yang mungkin berguna dalam kehidupan seharian.

Artikel/karya/penulisan yang akan di isi di dalam blog ini akan diambil & dirujuk dari pelbagai sumber termasuk jugak kata-kata yang ingin diluahkan daripada admin sendiri.Kandungan artikel/karya/penulisan ini mungkin sedikit ringkas, tidak seperti blog mello's.

Oleh itu, admin berharap para pembaca semua akan sentiasa dapat meluangkan masa di sini kerana blog ini mungkin akan di update dengan kerap setiap hari.

Terima kasih.